Nestačí integrace, je potřeba pracovat na inkluzi a pomoci žákům se sluchovým postižením

Nestačí integrace, je potřeba pracovat na inkluzi a pomoci žákům se sluchovým postižením
V čem může být Švédsko pro další země inspirací a na čem je naopak ještě potřeba zapracovat?
Datum zveřejnění: 3. dubna 2023

Christian Örn vede mateřskou školku a základní školu v obci Hässleholm v jižní části Švédska. Nedávno nás přijel navštívit, abychom mohli vzájemně sdílet zkušenosti a inspirovat se dobrou praxí. Při té příležitosti jsme pro vás také zrealizovali tento rozhovor, ve kterém Christian shrnuje situaci ve Švédsku a svoje profesní zkušenosti.

Jaký rozdíl vidí Christian Örn mezi integrací a inkluzí? To a mnohé další se dočtete v článku na IDetskysluch.cz - ZDE.

 

1

Fotografie: Na návštěvě v knihovně Informačního centra rodičů a přátel sluchově postižených (IC) v pražských Stodůlkách, ředitel Christian Örn (uprostřed) s kolegyněmi ze Švédska, vlevo zaměstnankyně IC a CDS Tamtam

Zdroj textu: Idetskysluch.cz

 

Novinky v knihovně

 

big_vychova-bez-ponizovani-vbg-520480

Většina lidí vychovávajících malé děti podobnou situaci zná – občas se neudrží
a dítěti začne nadávat. Příručka popisuje, co se děje s dítětem, které je takovýmto způsobem průběžně znevažováno
a negativně hodnoceno, a nabízí užitečné postupy, jak něčemu takovému předcházet. Zejména v rodině může totiž vzhledem
k nedostatečnému nastavení hranic
a roztočené spirále negativního přístupu dojít ke zhoršení atmosféry, pocitu vychovatelského selhání   
u rodičů a vzniku negativního sebeobrazu u dětí.
Kniha rozebírá jednotlivé aspekty této situace: Proč vůbec k negativnímu hodnocení
a znevažování prostřednictvím nadávání
a urážení v rodině dochází? Co cítí dítě, kterému se nadává? Co cítí rodič?
Které jsou nejčastější příčiny a spouštěče? Napodobujeme výchovné vzorce svých rodičů? Pečujeme o sebe dostatečně fyzicky
i duševně? Dokážeme najít správnou rovnováhu mezi zodpovědností a důvěrou? Jak s dítětem vhodně komunikovat? A jak to všechno převést do praxe?
Každá část je doplněna kapitolkou s vyjádřením odborníka, otázkami
a cvičeními.

Linda Syllaba je psycholožka, koučka
a systemická terapeutka působící ve Vídni. Zabývá se i pedagogikou a vztahovou psychologií podle Jespera
Juula. Společně s
Danielou Gaigg vytvářejí podcasty a videa a pořádají semináře.

Dárci

Úřad vlády České republiky            MČ Praha 13      Magistrát Hlavního města Prahy