Jak to vidíme my - výběr školy a povolání z pohledu teenagerů se ztrátou sluchu

 

Rozhovory s neslyšícími žáky a žačkami základních a středních škol o tom, jak uvažují nad výběrem  budoucí profese.

 

Datum zveřejnění: 22. února 2022

Nový článek na Idetskysluch.cz zprostředkovává zkušenosti neslyšících dospívajících, kteří odpovídali na následující otázky: 

1. Na jakou základní školu chodíš a jak se ti tam líbí?

2. Jaké předměty tě ve škole baví a jaké ne? Jaké máš koníčky?

3. Používáš sluchadlo nebo kochleární implantát?

4. Jaké cizí jazyky se na škole učíš a jak ti to jde? Píšeš diktáty? Vyplňuješ testy? Máš s něčím z toho problém?

5. Už víš, čím chceš být? Jakou práci chceš dělat nebo jakou určitě nechceš dělat?

6. Kam se budeš hlásit na střední školu?

7. Podle čeho se pro střední školu rozhoduješ? Podle svého přání, protože myslíš, že tě to bude bavit? Nebo podle rady či přání rodičů? Podle toho, že tam jde i tvůj kamarád? Podle toho, jak je to daleko aj.?

8. Víš, kdo je na tvé škole výchovná poradkyně? Už jste spolu mluvili?

9. Setkal/a ses s dospělým člověkem, který měl zajímavou práci, co by se ti možná líbila?

 

Jak neslyšící teenageři odpovídali, se dočtete ZDE

Zdroj textu: Idetskysluch.cz

 

 

Novinky v knihovně

6_Jak rozvíjet pohyb, emoce a smysly

Kniha, která rozvíjí a pomáhá. Hravý trénink pohybu, práce s emocemi a tříbení jednotlivých smyslů přispívají k všestrannému rozvoji dětí: zlepšují soustředění a obratnost, ale také podporují vznik nervových spojů potřebných pro budoucí čtení, psaní či počítání. Zároveň mohou výrazně pomoci dětem s poruchami učení a chování. 

Publikace je určena jak těm, kteří se na výchovu dětí teprve chystají, tak rodičům či pedagogům, kteří chtějí dětem pro jejich vývoj poskytnout to nejlepší. V neposlední řadě je vhodná také pro všechny čtenáře, kteří hledají metody, jak pomoci dětem s neurovývojovými poruchami (ADHD). 

Akce

Více akcí

Dárci

Úřad vlády České republiky            MČ Praha 13      Magistrát Hlavního města Prahy